onsdag 6 maj 2009

Dag nr. 2

Andra dagen och därmed sista dagen för mig på Magdalena mode.
Vädret var likadant som igår, det vill säga, blött och blåsigt.
Men idag hade jag lite mer tur. Min mamma var hemma och skulle ändå in till Kungälv så jag kunde åka med henne. Tur det, annars hade jag blivit lika blöt som igår och de ville jag verkligen inte.

Idag fanns det lite mer att göra för mig.
Jag började med att märka jackor som redan hängde ute i affären med små klistermärken som de stod 50% på. Sen fick jag fortsätta med resten av kläderna som hängde där plus att de kom och ställde dit ännu mer kläder.
Jag var inte riktig färdigt när det var dax för fika. Så efter fikan så jag jag till kassan där det fanns ännu mer kläder att märka, så i dag har jag nog märkt mellan 200-300 klädesplagg med små klistermärken, så om jag har träningsverk i armarna och fingrarna så vet jag varför!
Annars så var det inte så mycket mer för mig att göra. Jag packade upp lite kläder och vek iordning kläder ute i affären. Vid tre var det dax för mig att gå hem. Då fick jag ett litet paket av de som arbetade där. Ett par örhängen. Blev jätte glad!

Två härliga och korta dagar, 10-05 båda dagarna, lagom. Men i morgon blir det lite längre, 10-20. Men hon som jobbar i affären, Stämpelstudion, där jag ska vara sa att vi får se om jag skulle vara kvar så länge. Men det verkar vara en rolig praktikplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar