tisdag 5 maj 2009

Dag nr. 1

Första dagen på min prao vecka.
De två första dagarna ska jag vara på Magdalena mode inne i Kungälv och de andra tre dagarna ska jag vara på Stämpelstudion i Kärna.

På morgonen när jag gick upp så kollade jag ut och såg att de var regn och tänkte att det var tråkigt att det var regn, men samtidigt så förstog jag att det behövdes eftersom det inte har regnat på flera veckor.
Jag tog den vanliga bussen som går halv nio hemmifrån mig men kom då in till Kungälv en timma innan jag började och tänkte vad jag skulle göra av denna timme.
Jag gick till Kungälvs bibliotek men insåg när jag kom fram och det öppnade kl. 10 som allt annat i Kungälv, inklusive min prao plats.
Så vad skulle jag nu göra?
Jag gick först tillbaka till bussstationen, men på vägen dit började det regna ännu mer så jag blev helt genom våt så jag gick in i vänthallen vid buss stationen. Tillslut slutade det att regna så jag gick fram och tillbaka på västragatan och kollade skyltfönster fram tills att min praktikplats skulle öppna.

Väl inne i affären fick jag först gå och hänga av mig mina dyblöta utterkläder och sedan vänta på att någon sa åt mig vad jag skulle göra.
De hade inte så mycket att göra så de satte mig på att vika iordning alla sjalar som kunderna inte vek iordning så snyggt eftersig.
Sedan fick jag vika piké tröjor yte på lagret. De man ser på bilden plust ett 50-tal till ungefär.
Det låter inte så roligt men de var de faktist tycker jag ändå.
Efter det så fick jag larma kläder och hänga ut i affären, men jag vet inte om jag lyckades så bra?! Det kändes som jag gjorde stora hål i klädesplaggen men det hoppas jag inte.
sen hade inte jag så mycket att göra så jag gick mest runt i affären och vek iordning lite kläder som kunderna själva inte vek ihop så snyggt, sen var de dax för lunch.
Satt och pratade med två av kvinnorna som jobbade där och de visade sig att hon kände min morbror och moster och vi hade varit på deras bröllop samtidigt.
På morgonen hade de fått in lite nya kläder, bad shorts och några kjolar, som jag fick packa upp. Men badshortsen hade inga prislappar så då fick jag sätta på det med en sån grej som man sätter på prislappar med. Sedan visade det sig att man såg inte storlekarna så bra i byxorna så då var jag tungen att ta en annan lapp, flytta över prislappen till den nya lappen och sedan skriva storkleken på den.
Efter de gick jag hem.

Det var en rolig dag fast lite lite att göra kanske. Det blir nog lagom att bara vara där i två dagar för annars hade jag och tyckt att det hade blivit lite långtråkigt.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar